Hoe we met technische oplossingen de kwaliteit van de zorg kunnen verbeteren

Blog Hoe we met technische oplossingen de kwaliteit van de zorg kunnen verbeteren

Wanneer je in de zorg werkt wil je natuurlijk dat je optimaal kunt vertrouwen op de verschillende systemen die de zorg te bieden heeft. Er zijn namelijk heel veel systemen waarmee je de patiënten zo goed mogelijk kan helpen. Hieronder lees je welke systemen er zijn en wat ze voor je kunnen betekenen.

Kwaliteitsmanagementsysteem

Allereerst heb je het kwaliteitsmanagement systeem. Het is een systeem dat ervoor zorgt dat de zorg die jouw organisatie levert van kwaliteit blijft. Je wilt namelijk voor je patiënten klaar staan en hen geven wat nodig is en je wilt ook dat iedereen het op dezelfde manier uitvoert. Door een kwaliteitsmanagementsysteem zijn alle normen, waarden, regels en wetten op een rijtje gezet en wordt er duidelijk uitgelegd hoe je hier als organisatie aan kunt voldoen. Bij een kwaliteitsmanagementsysteem is het heel belangrijk dat onder andere de patiëntveiligheid voorop staat. Zo kun je op een veilige en eerlijke manier met deze software de mensen helpen op een juiste en goede manier. Je kunt verschillende patiënten helpen bijvoorbeeld door ze door te sturen naar een sportschool of een goede fysio om weer helemaal fit te worden.

Software voor tevredenheidsonderzoek

Naast een kwaliteitsmanagementsysteem is er ook nog software voor een tevredenheidsonderzoek. Je wilt namelijk als organisatie dat je patiënten tevreden zijn met de zorg die jij hebt verricht. Je kunt een tevredenheidsonderzoek op elk moment doen. Wanneer ze bijvoorbeeld een eerste afspraak bij jouw organisatie hebben gehad of wanneer ze net verholpen zijn door klachten door bijvoorbeeld een operatie. De resultaten van het onderzoek kun je gebruiken om je diensten te verbeteren zodat de patiënten tevreden worden of blijven.

Software voor incident management

Je hebt ook verschillende software voor incident management op de werkvloer. Heeft een collega van jou een incident hebben meegemaakt of stond hij of zij op het punt het mee te maken? Dan kun je door middel van dit formulier van incident management je incident invoeren. Op deze manier ben je efficiënt bezig en kun je binnen no time het probleem oplossen zodat de kwaliteit op de werkvloer blijft bestaan.

Improve 2.0

Met de Improve 2.0 kun je gemakkelijk een overzicht maken van alle plannen waarmee je je organisatie kunt verbeteren. Je kunt in de software gemakkelijk alle progressie bijhouden en via een structurele manier je organisatie blijven verbeteren. Belangrijk is wel dat je een centraal overzicht maakt waarin je alles terug kunt vinden. Op die manier blijf je nauw betrokken bij eventuele veranderingen en kun je het resultaat terug vinden. Kortom, er zijn genoeg systemen die kunnen helpen de organisatie te verbeteren zodat het een veilige organisatie wordt en blijft.

Recente berichten